Huidige productie

Geschreven door Martin Sherman en voor het eerst opgevoerd in The Royal Court Theatre, London  in 1979 met Ian McKellen en Tom Bell in de hoofdrollen. Voor het eerst opgevoerd in België in het Frans in Le Theatre de Poche in 1980 en één jaar later in het NTGent in het Nederlands.

Compagnie Fragiel brengt een eigen vertaling en bewerking, waarbij we de balans onderzoeken tussen de feiten van de holocaust en de discriminatie en vervolging vandaag de dag op basis van seksuele oriëntatie, geloof, afkomst en mening. We geloven dat we meer kunnen doen dan enkel dit aangrijpend verhaal vertolken dus steunen we €1 per ticket aan Amnesty International.

Max / Jan Clays
Rudy / Timothy Devriendt
Wolf / Charles De Meester
RottenFührer / Ilan Daneels
Sturmmann / Daniel Pala
Greta / Dieter Debrouwere
Freddie / Marc Cooreman
Horst / Bernard Heireman
Hauptsturmführer / Ben Philips
Kapo / Mitchell A. Martin

Tekst / Martin Sherman
Regie – Vertaling / Mitchell A. Martin
Decor / Michael Devriendt
Kostuum / Manon Soberon

BENT vertelt het verhaal van de homoseksuele MAX die na de nacht van de Lange Messen moet vluchten met zijn vriend RUDY. Tot die nacht genoten ze nog de bescherming en vrijheid van de SA die zelf leden had die in de Berlijnse homoclubs langs gingen.

Vluchten is niet zonder gevaar en de grens overgaan is vrijwel onmogelijk. Wanneer ze ontdekt worden in de bossen, staan ze al met één voet in hun eigen graf.

De vreselijkheden starten al nog voor ze op een goederentrein richting het concentratiekamp in Dachau worden gezet. Toch blijft Max hopen om te overleven, om een deal te kunnen sluiten en om te vergeten om lief te hebben.

Met dit gedurfd thema wil regisseur Mitchell A. Martin samen met de acteurs teruggaan in de tijd en de hartstochtelijke emoties en de gruwel opzoeken in een abstracte en actieve setting.

 

Max / Jan Clays
Rudy / Timothy Devriendt
Wolf / Charles De Meester
RottenFührer / Ilan Daneels
Sturmmann / Daniel Pala
Greta / Dieter Debrouwere
Freddie / Marc Cooreman
Horst / Bernard Heireman
Hauptsturmführer / Ben Philips
Kapo / Mitchell A. Martin

Tekst / Martin Sherman
Regie – Vertaling / Mitchell A. Martin
Decor / Michael Devriendt
Kostuum / Manon Soberon

BENT vertelt het verhaal van de homoseksuele MAX die na de nacht van de Lange Messen moet vluchten met zijn vriend RUDY. Tot die nacht genoten ze nog de bescherming en vrijheid van de SA die zelf leden had die in de Berlijnse homoclubs langs gingen.

Vluchten is niet zonder gevaar en de grens overgaan is vrijwel onmogelijk. Wanneer ze ontdekt worden in de bossen, staan ze al met één voet in hun eigen graf.

De vreselijkheden starten al nog voor ze op een goederentrein richting het concentratiekamp in Dachau worden gezet. Toch blijft Max hopen om te overleven, om een deal te kunnen sluiten en om te vergeten om lief te hebben.

Met dit gedurfd thema wil regisseur Mitchell A. Martin samen met de acteurs teruggaan in de tijd en de hartstochtelijke emoties en de gruwel opzoeken in een abstracte en actieve setting.

 

4.48 PSYCHOSIS

1

2

3

4

5

6

7

8

4.48 PSYCHOSIS (2018) omschrijft het gevecht van de steeds terugkerende depressies van Sarah Kane. Op 20 februari 1999, op 28 jarige leeftijd, pleegde de schrijfster zelfmoord. Op papier heeft het verhaal meer weg van een gedicht dan van een theatertekst. Noch de naam van of het aantal personages wordt gespecifieerd. Het zou de denkwereld van één persoon kunnen voorstellen of een interview tussen een psycholoog en zijn patiënt.

EEN PAPIEREN DUIVEL

1

2

3

4

5

6

7

8

EEN PAPIEREN DUIVEL (2018) is een zwarte komedie rond obsessie en wraak. Zes absurde personages nemen het voor en tegen elkaar op: Mvr Stalens, een eigenzinnige weduw, haar zoon Gino, een gevoelige skater. Zijn medestudente, Katinka, een tikkende seksbom, haar idool, Karl, een onstabiele professor Russische literatuur, Lilie, een magneet voor ongeluk en Bert, een vriendelijke jongen met een psychotisch kantje.

TRTF

1

2

3

4

5

6

7

TRTF (2015) vertelt over de hypocrisie achter de eindeloze evolutie van technologie en hoe het ons leven nog meer zal leiden in de toekomst. Net zoals Molière deed in zijn Tartuffe over de hypocrisie van de katholieke kerk, waarop dit stuk gebaseerd is.

Een parodie van een klassiek theaterstuk met een tijdloos verhaal.

MANNEN MET ROKKEN EN ROMMEL

1

2

3

4

5

MANNEN MET ROKKEN EN ROMMEL (2016) is een gekke komedie waarin drie travestieten beslissen een rommelmarkt te houden maar geen blad voor de mond nemen wanneer een klant langskomt. Ze zijn grappig, instabiel, grof, emotioneel, abnormaal en nemen je mee op een rollercoaster van insinuaties, verhalen, dromen en veel meer.

EEN PAPIEREN DUIVEL

1

2

3

4

5

6

7

8

EEN PAPIEREN DUIVEL (2018) is een zwarte komedie rond obsessie en wraak. Zes absurde personages nemen het voor en tegen elkaar op: Mvr Stalens, een eigenzinnige weduw, haar zoon Gino, een gevoelige skater. Zijn medestudente, Katinka, een tikkende seksbom, haar idool, Karl, een onstabiele professor Russische literatuur, Lilie, een magneet voor ongeluk en Bert, een vriendelijke jongen met een psychotisch kantje.

4.48 PSYCHOSIS

1

2

3

4

5

6

7

8

4.48 PSYCHOSIS (2018) omschrijft het gevecht van de steeds terugkerende depressies van Sarah Kane. Op 20 februari 1999, op 28 jarige leeftijd, pleegde de schrijfster zelfmoord. Op papier heeft het verhaal meer weg van een gedicht dan van een theatertekst. Noch de naam van of het aantal personages wordt gespecifieerd. Het zou de denkwereld van één persoon kunnen voorstellen of een interview tussen een psycholoog en zijn patiënt.

MANNEN MET ROKKEN EN ROMMEL

1

2

3

4

5

MANNEN MET ROKKEN EN ROMMEL (2016) is een gekke komedie waarin drie travestieten beslissen een rommelmarkt te houden maar geen blad voor de mond nemen wanneer een klant langskomt. Ze zijn grappig, instabiel, grof, emotioneel, abnormaal en nemen je mee op een rollercoaster van insinuaties, verhalen, dromen en veel meer.

TRTF

1

2

3

4

5

6

7

TRTF (2015) vertelt over de hypocrisie achter de eindeloze evolutie van technologie en hoe het ons leven nog meer zal leiden in de toekomst. Net zoals Molière deed in zijn Tartuffe over de hypocrisie van de katholieke kerk, waarop dit stuk gebaseerd is.

Een parodie van een klassiek theaterstuk met een tijdloos verhaal.

RABBIT HOLE

1

RABBIT HOLE (2013) is een oprecht verhaal van een familie verscheurd door een onmenselijke leegte. Verdriet kent vele gezichten, verborgen achter een lach, schuldgevoel of een totale stilte. Deze hedendaagse opvoering is uiterst realistisch en heeft af en toe een onderdrukte humor maar bovenal is het doordacht en scherp.

RABBIT HOLE

1

RABBIT HOLE (2013) is een oprecht verhaal van een familie verscheurd door een onmenselijke leegte. Verdriet kent vele gezichten, verborgen achter een lach, schuldgevoel of een totale stilte. Deze hedendaagse opvoering is uiterst realistisch en heeft af en toe een onderdrukte humor maar bovenal is het doordacht en scherp.

Vragen, suggesties of opmerkingen.

Mail ons! 
zegmaar@compagniefragiel.be

Algemene Voorwaarden / Facebook

Website gemaakt door